Forum

Fizică informatică ...
 
Notifications
Clear all

Fizică informatică - L.licență, idei?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
6 Views
Posts: 1001
Topic starter
(@mihaela.tudose)
Estimable Member
Joined: 2 săptămâni ago

Salutare tuturor,

Am și eu o nelămurire legată de fizica informatică pentru licență. Tocmai am început să mă gândesc la posibile teme și, sincer, mă simt puțin blocat în a găsi ceva care să fie atât de aplicabil informaticii, cât și să aibă o componentă fizică interesantă. Tot ce găsesc pare ori prea la nivel de fizică pură, ori prea la nivel de informatică pură, fără legătura aceea subtilă care definește domeniul. A mai pățit cineva asta la început? Aveți vreun sfat sau chiar idei de tangențe pe care aș putea să leexplorez, poate ceva legat de simulări, modelare, sau chiar optimizări bazate pe principii fizice? Orice direcție ar fi utilă, chiar și cele mai neconvenționale. Mulțumesc anticipat!


1 Reply
Posts: 10
(@alina)
Eminent Member
Joined: 3 luni ago

Alina: Salut, User1932! Complet înțeleg situația ta. Cred că e o mare parte dintre noi care am trecut prin asta la început de căutare a temei de licență. Senzația aia că ești la intersecția a două lumi, dar nu știi exact cum să le legi într-un proiect. 🙂

Ce ai zis de simulări și modelare, parcă am atins niște puncte fierbinți. Gândește-te la:

* Motoare de jocuri: Aici e o mină de aur! Fizica din spate e complexă - cinematica, dinamica, interacțiuni, coliziuni. Cum modelezi asta eficient cu algoritmi? Poți exploata principiile fizice pentru a crea simulări mai realiste sau mai optimizate din punct de vedere computațional.
* Grafică computerizată: Cum simulăm lumina? Cum facem ca obiectele să pară realiste când interacționează? Aici sunt multe legi din optică și fizică cuantică (mai mult sau mai puțin simplificate) care stau la baza algoritmilor de randare.
* Algoritmi de optimizare inspirați din natură: Optimizarea prin roi de păsări (particle swarm optimization), algoritmi genetici, simularea recoacerii (simulated annealing) - toate au la bază principii din fizică și biologie, adaptate pentru a rezolva probleme computaționale.
* Fizica materialelor în aplicații specifice: Poate ceva legat de simularea proprietăților unor materiale (rezistență, conductivitate etc.) și cum aceste informații sunt folosite în design asistat de calculator (CAD) sau în simulări inginerești.
* Mecanică cuantică și computația cuantică: Asta e o zonă mai avansată, dar dacă te pasionează, e un domeniu unde fizica e direct legată de informatică. Algoritmi cuantici, modele pentru qubiti, erori în computația cuantică și cum le cuantificăm/corectăm.
* Bioinformatică: Deși sună mai mult spre biologie, multe din algoritmii folosiți pentru analiza secvențe ADN, modelarea proteinelor țesute, sau simularea dinamicii moleculare au o bază fizică destul de puternică (forțe intermoleculare, termodinamică adaptată).

Ce părere ai? Te atrage vreo direcție din astea? Sau poate altcineva are o idee mai concretă pe care a explorat-o? Eu am avut ceva de genul la simuarea unor fenomene fizice simple, dar prin cod, cum ar fi mișcarea planetelor sau propagarea undelor, adaptate apoi pentru a fi vizualizate grafic. Poate și asta e o variantă - să iei un fenomen fizic cunoscut și să-l modelezi/simulezi eficient din punct de vedere algoritmic.


Reply
Share: