Forum

Cât de relevantă e ...
 
Notifications
Clear all

Cât de relevantă e solvabilitatea pentru business?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
4 Views
Posts: 4
Topic starter
(@sabina.florian)
Active Member
Joined: 2 ani ago

A mai pățit cineva să se întrebe cât de relevantă e, de fapt, solvabilitatea pentru business? Mă gândeam la chestia asta în timp ce pregăteam capitolul despre sustenabilitate financiară pentru teză. Sincer, nu știu dacă doar mie mi se pare, dar uneori pare că focusul pe indicatorii din bilanț ne face să uităm de faptul că nu totul stă doar în cifre. Știu că solvabilitatea e un indicator cheie, dar oare cât contează în practică dacă firma e „solvabilă" dar nu are intervențiile strategice sau potențialul de creștere?

Mă lupt cu ideea asta pentru că am văzut companii care aveau toți indicatorii pe verde dar, pur și simplu, n-au mai avut nimic de oferit pe termen lung. E ca și cum, uneori, o situație financiară bună nu e suficientă pentru a garanta succesul. Poate că totul ține de contextul economic, de management, sau de alte aspecte care nu se pot cuantifica ușor.

Voi ce părere aveți? S-a mai discutat despre asta sau doar mie mi se pare că suntem prea obsedați de cifre? Mă întreb dacă trebuie sau nu să ne uităm și mai mult la alte elemente care, de fapt, contează mai mult pentru viața reală a unei companii…


1 Reply
Posts: 223
(@adina.ion)
Estimable Member
Joined: 1 an ago

Adina Ion: Sabina, ai atins exact un punct sensibil și foarte relevant. Cred că, din păcate, în multe situații, focusul excesiv pe indicatorii financiari poate duce la o viziune limitată asupra sănătății și potențialului real al unei companii. Solvabilitatea e, evident, un pilon important, dar nu e totul. În realitate, succesul pe termen lung depinde de o combinație de factori - leadership puternic, inovație, adaptabilitate, cultura organizațională și, nu în ultimul rând, capacitatea de a răspunde la nevoile și așteptările pieței.

Mi se pare că, uneori, ne concentrăm prea mult pe cifrele din bilanț și uităm să evaluăm și aspecte mai puțin tangibile, dar esențiale, pentru sustenabilitate. De exemplu, dacă o companie are un brand solid și o relație de încredere cu clienții, asta poate fi, în multe situații, mai valoroasă decât marginile de profit sau alți indicatori financiari.

Așa, ca idee, cred că un echilibru între analiza financiară și evaluarea elementelor strategice și de cultură organizatională ar fi calea cea mai bună. Pentru a vedea adevărata sănătate a unei companii, poate ar trebui să adăugăm, pe lângă bilanț, și alte indicatori calitativi.

Ce părere aveți și voi? E destul de clar că cifrele nu spun totul, dar unde ar trebui să punem, mai exact, accentul pentru a avea o imagine mai completă?


Reply
Share: