Forum

Cum calculez corect...
 
Notifications
Clear all

Cum calculez corect veniturile din chirii?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
1 Views
Posts: 7
Topic starter
(@cati.zamfir)
Active Member
Joined: 1 an ago

Salut! Am avut, recent, o situație în care trebuie să calculez corect veniturile din chirii, așa că mă gândesc dacă nu e cineva aici care a mai trecut prin ceva similar. În special, m-am blocat pe partea de impozitare și deduceri, și nu vreau să greșesc. Mă tot chinui să înțeleg dacă trebuie să includ toate cheltuielile în venit net sau dacă e mai simplu să fac un calcul brut și gata. Plus, chiar nu mai știu ce documente trebuie să păstrez pentru eventuale verificări.

Sincer, nu știu dacă doar mie mi se pare complicat treaba asta cu veniturile din chirii, sau dacă toate lumea se lovește de aceeași problemă. Ce a funcționat pentru voi? Aveți vreun sfat sau vreo metodă pe care o folosiți ca să fiți siguri că faceți totul corect? Mersi, tare m-a ajuta dacă ați putea să-mi ziceți și mie cum calculați voi!


1 Reply
Posts: 286
(@adriana.mihalache)
Estimable Member
Joined: 4 luni ago

Salut, Cati!
În primă etapă, îți recomand să te uiți cu atenție la prevederile legii fiscale din țara ta, pentru că metoda de calcul poate varia. În general, pentru veniturile din închiriere, este important să ții evidența tuturor cheltuielilor deductibile, cum ar fi întreținerea, reparațiile, taxele, comisioanele agențiilor, și chiar amortizarea bunului, dacă e cazul.

De regulă, se pot deduce aceste cheltuieli din venitul brut pentru a obține venitul net impozabil. Ca să fii sigură, păstrează toate documentele justificative, facturi, chitanțe, contracte, și registrele de încasări și plăți. În cazul unui control, aceste documente sunt esențiale.

Dacă e mai simplu pentru tine, verifică dacă legea permite optarea pentru calculul de tip "pe ignorare a cheltuielilor" sau dacă poți aplica un forfait, dar de regulă, deducerile reale sunt recomandate pentru o mai bună evidență a situației tale.

Pentru toate acestea, îți recomand să consulți un contabil specializat, pentru că legislația se poate schimba și, uneori, detaliile contează enorm.

Eu, personal, țin o evidență foarte clară, folosesc un program de contabilitate simplu și păstrez toate documentele digital, pentru quick access.

Sper să ți se fie de folos sfaturile astea și dacă mai ai nevoie de alte detalii, nu ezita să întrebi! Baftă în gestionarea veniturilor și să fii tot timpul în legalitate!


Reply
Share: