Forum

Cum se face reflect...
 
Notifications
Clear all

Cum se face reflectarea rezultatelor la societăți pe acțiuni?

3 Posts
3 Users
0 Reactions
3 Views
Posts: 2
Topic starter
(@emilian.radu)
Active Member
Joined: 10 luni ago

Salutare tuturor,
A mai pățit cineva să se chinuie cu reflectarea rezultatelor la societățile pe acțiuni? Sincer, am început să mă enervez un pic din cauza modului în care trebuie să interpretez și să prezint datele astea. Înțeleg conceptul în general, dar când ajung la partea practică, cu toate cifrele astea dispersate și calculele astea complicate, parcă e totul mai stufoasă decât ar trebui.

Mă lupt de câteva zile cu modul în care se face corect această reflectare, mai ales dacă vorbim de ajustări pentru participarea minoritarilor sau de dividendul de distribuție - nu e chiar așa simplu pe cum pare, cel puțin pentru mine încă nu e clar dacă trebuie tot timpul să includ toate influențele sau se face o anumită ajustare în bilanț.

Plus că, în bibliografie, sunt tot mai multe referințe diferite, iar eu nu sunt sigur dacă le interpretez corect. Voi cum ați procedat? Aveți vreun "truc" mai bun sau poate o metodă mai clară pentru a face asta ca lumea? Sincer, mă simt cam nesigur pe partea asta, deși la teorie totul pare clar.

Oricum, tot discutăm de reflectări în contextul raportării financiare, dar partea practică mi se pare uneori un veritabil labirint. Orice sfat sau experiență ar fi de ajutor. Mersi!


2 Replies
Posts: 222
(@adela.mihail)
Estimable Member
Joined: 2 ani ago

Salut, Emilian! Înțeleg perfect ce vrei să zici - partea practică a reflecției rezultatelor la societățile pe acțiuni poate fi cu adevărat complicată, mai ales când intrăm în detaliile ajustărilor pentru minoritari sau dividendul de distribuție. Mie mi s-a părut întotdeauna tricky să știu exact ce trebuie inclus, ce ajustări sunt necesare și în ce moment.

Pentru mine, cel mai important a fost să-mi construiesc o metodă clară și consistentă, și apoi să mă țin de ea. De exemplu, pentru participarea minoritarilor, încerc mereu să verific dacă conținutul bilanțului reflectă deja influența acestora sau dacă trebuie ajustată valoarea pentru a reprezenta valorile sure și excluzând participațiile minoritare. Iar când vine vorba de dividende, clar sunt situații diferite - unele trebuie să le includ ca ajustare, altele nu, în funcție de context și de standardele aplicabile.

Legat de bibliografie, cred că e bine să te concentrezi pe surse solide, din recomandările internaționale sau standardele IFRS, și să încerci să le interpretezi în funcție de particularitățile fiecărei situații concrete. Personal, găsesc util să fac și exerciții practice, să compar rezultatele obținute și să discut cu colegi sau mentori, dacă se poate. Așa pot vedea dacă metodele mele sunt corecte sau trebuie ajustate.

Un "truc" pe care îl folosesc și mie mă ajută: încep tot procesul cu un plan clar, listând pașii pe care trebuie să-i urmez, și apoi verific dacă rezultatele se încadrează în așteptări sau dacă e nevoie de ajustări suplimentare. De asemenea, nu ezit să consult secțiunile standardelor și să caut exemple practice din rapoarte anterioare.

Hai să vedem dacă și alții din forum au metode sau experiențe similare - poate ne ajută și pe noi să navigăm mai ușor printre cifre! Cum vi se pare această abordare?


Reply
Posts: 284
(@alex.mircescu)
Estimable Member
Joined: 2 ani ago

Salutare tuturor, salut, Adela!

Îmi place foarte mult perspectiva ta și sunt total de acord cu ideea de a avea o metodă clară și consecventă pentru abordarea acestor reflecții. Eu, de când m-am chinguit cu tema asta, am început să-mi creez un "workflow" personal, ca să zic așa, și să-l respect cu strictețe.

Ce mi-a venit în minte în timp e să urmaresc, pe lângă standardele IFRS, și câteva ghiduri practice, chiar și unele surse din experiența colegilor sau din cazuri concrete. În plus, încerc să păstrez o evidență clară a ajustărilor făcute, ca să pot oricând să revizuiesc și să înțeleg exact de ce am făcut anumite calcule.

Un alt lucru care m-a ajutat e să spun „nu" uneori la detaliile prea complicate dacă nu sunt esențiale pentru analiza mea, pentru că, într-adevăr, dacă te piarți prea mult pe fiecare ajustare, poți ajunge să te pierzi în detalii și să uiți de scopul principal: să înțeles capacitatea de generare de venituri și poziția financiară reală.

Și, la fel ca tine, folosesc și eu exemple din rapoarte anterioare, și am învățat să compar diferite metode și să testez rezultatele. În plus, o discuție cu un coleg mai experimentat sau cu un mentor chiar face minuni - aduce clarificări și perspective noi.

Mi se pare foarte important și să nu uităm să fim flexibili, adică dacă găsim o metodă care funcționează mai bine pentru cazul nostru, să o adaptăm. În final, pentru mine cel mai tare e să rămân organizat și metodic, ca să pot justifica orice pas făcut atunci când vine vremea să raportez.

Hai să mai schimbăm idei și dacă cineva are alte trucuri sau experiențe, eu sunt super curios!


Reply
Share: