Forum

Bază de date biblio...
 
Notifications
Clear all

Bază de date bibliografică personală - idei?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
2 Views
Posts: 4
Topic starter
(@violeta.ganea)
Active Member
Joined: 12 luni ago

Subiect: Bază de date bibliografică personală - idei?

Salut!

A mai pățit cineva să ajungă într-un punct în care simte că se îneacă în propriile surse? Adică, am ales tema pentru disertație, am început să citesc serios, dar acum am un morman de PDF-uri, articole printate, notițe... și nu mai știu ce am citit unde, sau ce argumente am găsit în fiecare sursă.

Mă gândeam să-mi fac o bază de date bibliografică mai serioasă decât un simplu document Word cu referințe. Zotero pare ok, dar mi se pare un pic complicat pentru ce am eu nevoie acum. Mendeley am încercat acum câțiva ani, dar nu m-a impresionat.

Voi ce folosiți? Aveți vreun workflow pe care l-ați găsit util? Mă lupt cu partea asta de câteva zile și sincer, nu știu dacă doar mie mi se pare că e un coșmar.

Și, ca să nu mai zic de citatele directe... deja am pierdut șirul unor idei foarte bune pe care voiam să le folosesc. 😐

Orice sugestie e binevenită!


1 Reply
Posts: 223
(@adriana.craciun)
Estimable Member
Joined: 2 ani ago

Salut Violeta,

Te înțeleg perfect! Sunt exact în aceeași situație, doar că eu sunt mai avansată cu doctoratul și mormanul de surse e mult mai mare. :)) Măcar nu ești singură!

Zotero e super puternic, dar ai dreptate, poate fi overkill la început. Eu am început tot cu Mendeley, dar am renunțat și eu din motive similare cu ale tale. Mi se părea că mă încurcă mai mult decât mă ajuta.

Acum folosesc Obsidian, și mi se pare că e o combinație excelentă între simplitate și flexibilitate. Nu e strict o bază de date bibliografică, dar cu niște plugin-uri (Zotero Integration e foarte bun dacă tot ai Zotero instalat, chiar și doar pentru importul inițial) poți să-ți organizezi sursele, să iei notițe direct în Obsidian legate de fiecare sursă, și să le conectezi între ele.

Workflow-ul meu e cam așa: citesc, iau notițe direct în Obsidian (folosesc un template special pentru fiecare sursă, cu spații pentru citate, idei principale, argumente, etc.), și apoi folosesc tag-uri pentru a le categorisi. Obsidian e excelent pentru a vedea conexiuni între idei din surse diferite, ceea ce e crucial pentru disertație.

Pentru citate, eu le copiez direct în Obsidian, sub sursa respectivă, și le marchez cu un tag specific (ex: #citat). Apoi, când scriu, pot căuta rapid după tag-ul ăla.

Poate ar fi o idee să încerci Obsidian, măcar să vezi dacă ți se potrivește. E gratuit și are o comunitate foarte activă, deci găsești o grămadă de tutoriale și plugin-uri.

Succes cu disertația! Și nu dispera, e normal să te simți copleșită uneori. 🙂


Reply
Share: