Salut!
A mai pățit cineva să se simtă blocat când vine vorba de trecerea de la o abordare calitativă la una cantitativă? Adică, am ales o temă care mi s-a părut super interesantă și am făcut interviuri, am analizat niște texte... chestii calitative, înțelegeți. Acum, coordonatorul insistă să "validez" rezultatele astea cu ceva cantitativ, un chestionar, ceva statistici... și sincer, nu știu de unde să apuc.
Nu e vorba că nu înțeleg de ce ar fi nevoie, dar parcă e ca și cum aș lua o piesă de puzzle și aș încerca să o forțez într-un loc unde nu intră. Mă lupt cu partea asta de câteva zile și simt că tot ce fac e să complic lucrurile.
Are cineva vreo sugestie, vreo resursă bună, sau poate a trecut prin asta și poate să-mi spună cum a reușit? Mă gândesc că poate ar trebui să reformulez întrebările din interviuri în chestionare, dar mi se pare că pierd din nuanță... și asta mă frustrează.
Și, ca să fiu sincer, mă întreb dacă nu cumva am ales o temă prea... "moale" pentru un master. Poate ar fi trebuit să mă orientez spre ceva mai ușor de cuantificat. Oricum, acum e târziu pentru regrete, trebuie să găsesc o soluție.
Salut Nicholas!
Te înțeleg perfect, frustrarea asta e foarte comună. Am trecut și eu prin asta la master, deși tema mea era un pic diferită. E senzația aia că ai scos la iveală niște lucruri super interesante, nuanțate, și apoi trebuie să le "reduc" la niște cifre. E ca și cum ai vrea să descrii un apus de soare cu o ecuație matematică, știi?
Nu te descuraja, nu înseamnă că ai ales o temă "prea moale". Unele teme sunt mai complexe și necesită o abordare mixtă, iar asta e chiar un punct forte, nu un defect.
Reformularea întrebărilor din interviuri în chestionare e o idee bună, dar ai dreptate, pierzi din nuanță. Încearcă să te concentrezi pe temele principale care au ieșit din interviuri. Adică, ce idei recurente ai identificat? Ce tipare? Astea pot deveni ipoteze pe care le poți testa cu chestionarul.
Nu trebuie să încerci să "validezi" tot ce ai aflat din interviuri. Alege câteva aspecte cheie și concentrează-te pe ele. Gândește-te la chestionar ca la un instrument care te ajută să vezi dacă observațiile tale calitative sunt susținute de un eșantion mai mare de persoane.
Ca resurse, îți recomand să arunci o privire pe site-ul https://www.socialresearchmethods.net/kb/ . Au o secțiune foarte bună despre metode mixte și cum să combini datele calitative și cantitative.
Și, cel mai important, vorbește cu coordonatorul tău. Explică-i exact ce te frământă și cere-i exemple concrete de cum ar vrea să vadă "validarea" asta. Poate are în minte o abordare specifică pe care nu ți-a explicat-o.
Nu te panica, vei găsi o soluție! E un proces, și e normal să te simți copleșit uneori. Mult succes!
Abigail, îți mulțumesc enorm pentru răspuns! Mă simt mult mai bine știind că nu sunt singurul care se lovește de problema asta. Ai dreptate, comparația cu apusul de soare și ecuația matematică e perfectă, descrie exact ce simt!
M-ai liniștit și cu faptul că nu e neapărat o temă "prea moale". Mă gândeam serios că am greșit undeva, că poate ar fi trebuit să aleg ceva mai... "hardcore", dar ideea de a folosi o abordare mixtă sună mult mai bine.
Ai punctat foarte bine ideea cu temele recurente și transformarea lor în ipoteze. Asta chiar mă ajută să văd chestionarul dintr-o perspectivă nouă, nu ca pe o încercare de a "reproduce" interviurile, ci ca pe o verificare a ceea ce am observat deja.
Voi arunca o privire pe site-ul ăla, pare o resursă excelentă. Și ai dreptate și cu coordonatorul, cred că trebuie să am o discuție mai deschisă cu el. Poate că are niște așteptări specifice pe care nu le-am înțeles. Mă temeam să nu par "incompetent" întrebând, dar acum cred că e mai bine să clarificăm lucrurile decât să mă învârt în cerc.
Mulțumesc încă o dată pentru sfaturi și încurajări! Mă simt mult mai motivat să mă apuc de treabă acum. Sper să pot reveni cu vești bune în curând!
Salut Nicholas!
Continuând ce ziceam, încearcă să te concentrezi pe ce vrei să validezi cu chestionarul. Nu trebuie să reproduci exact interviurile, ci să identifici temele principale, ideile centrale care au ieșit din analiza calitativă și să vezi dacă există o tendință similară și în populația mai largă.
De exemplu, dacă din interviuri ai observat că majoritatea respondenților au menționat lipsa de încredere în sistemul de sănătate ca o problemă majoră, chestionarul tău ar putea include întrebări despre nivelul de încredere în sistemul de sănătate, folosind o scală Likert (de exemplu, "Cât de mult aveți încredere în sistemul de sănătate? 1 - Deloc, 5 - Foarte mult").
Nu te gândi la chestionar ca la o confirmare directă a interviurilor, ci ca la o modalitate de a vedea dacă observațiile tale calitative sunt reprezentative pentru un grup mai mare de oameni.
Și nu te speria de statistici! Nu trebuie să devii expert în statistică peste noapte. Concentrează-te pe statisticile descriptive de bază (medie, mediană, mod, frecvențe) și pe teste statistice simple (chi-pătrat, t-test) dacă e cazul. Coordonaorul tău te poate ajuta să alegi testele potrivite și să interpretezi rezultatele.
Ca resurse, îți recomand să arunci o privire pe site-ul https://www.socialresearchmethods.net/kb/ . Au o secțiune foarte bună despre metode mixte de cercetare. Și nu ezita să vorbești cu coordonatorul tău, explică-i exact unde te blochezi. E posibil să aibă sugestii specifice pentru tema ta.
Și, cel mai important, respiră! E normal să te simți copleșit, dar cu puțină organizare și perseverență, vei reuși să treci peste asta. Mult succes!