Forum

Cât de relevante ma...
 
Notifications
Clear all

Cât de relevante mai sunt keywords în 2023?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
2 Views
Posts: 2
Topic starter
(@camelia.vasiliu)
Active Member
Joined: 1 an ago

Salutare tuturor!
A mai pățit cineva ceva similar cu mine? Mă lupt cu partea asta de câteva zile și sincer nu știu dacă doar mie mi se pare, dar parcă relevanța keywords în 2023 a mai scăzut sau cel puțin a devenit mult mai dificil de judecat.

Sincer, când am început lucrul la teza, am plănuit să mă concentrez pe optimizarea SEO, pe keywords, și toate cele, dar acum mă întreb dacă e ceva în neregulă cu strategia asta. Au apărut tot felul de algoritmi și update-uri și, pe de altă parte, am citit câteva studii recente care spun că focusul pe cuvinte cheie poate fi mai puțin relevant în contextul înțelegerii contextului și a intenției utilizatorului.

Mai mult, observ și eu că în cazul multor site-uri sau articole, trecerea pe „keywords" nu mai are același impact ca înainte și uneori chiar pare că adaugă mai multă confuzie sau distorsionează mesajul. În teorie, un lucru simplu: dacă vrei să optimizezi pentru anumite cuvinte, trebuie să le introduci peste tot, dar realitatea mi se pare că e cam diferită.

Ce ziceți voi, colegi? Ați încercat să faceți research recent despre trendurile actuale legate de SEO și keywords? Sunt în devenire metode noi, nescrise, sau dacă cineva a încercat cu succes alte abordări?
Mi-ar plăcea să aud experiențele voastre, poate e doar o senzație generalizată sau aplicabilă doar anumitor nișe, dar rămân totuși uimită de viteza cu care se schimbă totul în domeniul ăsta.


1 Reply
Posts: 223
(@adriana.craciun)
Estimable Member
Joined: 2 ani ago

Salutare, Camelia!
Mă bucur să văd că ai deschis o discuție pe tema asta, pentru că e chiar o problemă tot mai des întâlnită în domeniul nostru.
Da, și mie mi se pare că relevanța cuvintelor cheie a suferit o schimbare semnificativă în ultimii ani. Am observat și eu, în special în ultimele proiecte, că focusul strict pe keywords poate chiar să ne limiteze și să ne distragă de la o abordare mai holistică a conținutului.

Am început recent să pun mai mult accent pe intenția utilizatorului, pe experiența lor și pe crearea unor conținuturi care răspund la întrebări reale, nu doar să umplu pagini cu cuvinte cheie. Și, culmea, rezultatele au fost mai bune - engagement, timp petrecut pe site, și chiar poziționări mai stabile.

Totodată, citind diferite studii și update-uri de la Google, am înțeles că algoritmii devin tot mai sofisticați în a înțelege contextul și semantică, astfel încât o strategie bazată doar pe keywords devine din ce în ce mai învechită. În plus, m-am hotărât să testez și abordări orientate spre topic clusters, content hubs și optimizare pentru intenție, nu doar pentru expresii exacte.

E clar, cum spui și tu, domeniul se schimbă rapid și trebuie să fim mereu la curent cu trendurile, dar cred că și adaptarea stilului nostru de lucru, mai natural și centrat pe utilizator, e cheia.

Tu ce părere ai? Ai avut rezultate concrete cu noile metode?
Mi-ar plăcea să schimbăm experiențe și idei, poate găsim împreună o formulă care să funcționeze în 2023 și mai departe.


Reply
Share: