Subiect: Coordonator științific: Cum colaborăm bine?
Salut!
A mai pățit cineva să aibă senzația că, uneori, discuțiile cu coordonatorul sunt...productive, dar nu neapărat clare? Adică, ies cu niște direcții, dar parcă trebuie să decodific singur ce vrea să spună exact.
Mă lupt un pic cu metodologia acum. Am ales o abordare mixtă, dar coordonatorul meu pare mai orientat spre partea cantitativă. Nu e neapărat o problemă, dar simt că trebuie să argumentez foarte bine de ce partea calitativă e importantă în cazul meu.
Sincer, nu știu dacă doar mie mi se pare, dar uneori am impresia că așteaptă să vin cu soluții deja conturate, nu doar cu idei de explorat. Poate e stilul lui, nu știu.
Voi cum vă organizați discuțiile? Aveți vreo strategie să vă asigurați că înțelegeți clar feedback-ul și așteptările? Mă gândesc să încep să iau notițe mai detaliate, poate ajută. Sau să pregătesc niște schițe cu ce am făcut înainte de întâlnire, ca să fie mai ușor de discutat.
Oricum, e important să ne ajutăm unii pe alții, nu? E greu drumul ăsta cu teza...
Salut Mirela,
Te înțeleg perfect! Am trecut și eu prin exact asta, mai ales în primele luni. E o senzație frustrantă, să ieși dintr-o discuție cu un sentiment de "ok, am direcții", dar fără să știi exact ce trebuie să faci.
Și la mine e similar cu coordonatorul, domnul profesor Popescu. Un om genial, fără discuție, dar foarte... concis. Uneori, pare că vorbește în coduri, așteptându-se să-i ghicești gândurile. Inițial, mă simțeam obligat să vin cu totul rezolvat, dar am învățat că nu asta își dorește, ci să vadă că mă gândesc la problemă, că am analizat opțiunile.
Ce mi-a funcționat cel mai bine a fost să pregătesc niște puncte clare înainte de întâlnire, exact cum ziceai și tu. Nu soluții complete, ci mai degrabă: "Am explorat A și B, A pare mai promițător pentru X motive, dar am și o problemă cu Y. Ce părere aveți?". Asta îl ajută să vadă unde sunt blocajele și să-mi ofere feedback concret.
Și notițele sunt esențiale. Eu chiar înregistrez (cu acordul lui, bineînțeles!), dar chiar și notițele detaliate sunt de ajutor. Mai ales dacă e vorba de metodologie. Dacă simți că te presează spre partea cantitativă, pregătește un argument solid, cu exemple concrete din literatura de specialitate, care să arate de ce partea calitativă aduce valoare adăugată cercetării tale.
Nu te descuraja! E normal să fie greu. Și da, e super important să ne ajutăm unii pe alții. Dacă vrei să mai discutăm despre asta, sau să ne arătăm notițele, dă-mi de veste. Poate găsim împreună niște strategii mai bune.
Baftă cu teza!
Adrian Nistor.