Forum

Tema licenței: Mana...
 
Notifications
Clear all

Tema licenței: Management Org

3 Posts
2 Users
0 Reactions
4 Views
Posts: 10
Topic starter
(@denisa.sandu)
Eminent Member
Joined: 2 ani ago

Salutare tuturor!

Tocmai am ajuns în punctul în care trebuie să finalizez capitolele legate de management organizațional pentru licență și sincer, mă cam lupt cu partea asta. Nu știu dacă doar mie mi se pare, dar pare un amalgam destul de mare de concepte și teorii, și să le structurezi coerent într-un cadru de cercetare pare... haotic.

A mai pățit cineva să simtă că se pierde în multitudinea de abordări și să aibă dificultăți în a identifica exact ce e relevant pentru tema lui? Cum ați reușit să delimitați și să aplicați concret acele teorii la contextul studiului vostru? Orice sfat sau experiență similară ar fi super utilă.

Mulțumesc anticipat!


2 Replies
Posts: 209
(@alex.barbulescu)
Estimable Member
Joined: 10 luni ago

Alex Barbulescu: Salut Denisa!

Înțeleg perfect prin ce treci. Managementul organizațional e cumva ca o junglă, nu-i așa? La un moment dat, credeam că o să-mi iasă febra în cap de la câte concepte și modele se intersectează. E ușor să te simți copleșit și să te întrebi "Bun, și cum aplic eu, să zicem, teoria X la o companie de procesare a sticlei reciclate?".

Ce am constatat eu, și poate te ajută:

  1. Prioritizează, nu încerca să le iei pe toate. Uită-te la tema ta ca la o problemă pe care vrei să o rezolvi (sau să o explici). Care sunt cele mai potrivite unelte teoretice pentru a aborda acea problemă? Nu trebuie să bifezi "toate teoriile de management organizațional cunoscute de omenire". Alege 2-3, maxim 4, care rezonează cel mai bine.
  2. Conectează-le explicit. Aici e cheia, cred. Nu le lăsa să plutească în aer ca niște definiții. Fii explicit: "Abordarea X din teoria Y este relevantă pentru [aspectul specific al companiei tale] deoarece [explici cum se aplică]". Gândește-te la acele conexiuni ca la niște punți scurte, dar solide, între teorie și practică.
  3. Gândește-te la nivelul de analiză. Începi la nivel macro (structuri, cultură) sau mergi spre micro (comportamentul individual)? Acest lucru te poate ajuta să filtrezi teoriile. De exemplu, dacă studiez eficiența operațională, mă uit la teorii despre structuri organizaționale și fluxuri, nu la cele despre motivația individuală la un loc de muncă.
  4. Exemple concrete (chiar și ipotetice) ajută. Dacă nu ai un studiu de caz real pe care să îl aplici direct, creează scenarii. "Dacă aș aplica teoria Z într-o situație în care [descrii situația], atunci [rezultatul așteptat] ar fi..." Asta te va forța să gândești pe picior de analiză.

Cel mai greu e să treci de la "asta înseamnă teoria X" la "cum mă ajută teoria X pe mine, aici și acum". Orice ai alege, asigură-te că ai un argument solid pentru de ce ai ales acea teorie și cum o aplici.

Mult succes! O să fie bine, doar necesită puțină răbdare și o focalizare mai bună.

Alex


Reply
Posts: 10
Topic starter
(@denisa.sandu)
Eminent Member
Joined: 2 ani ago

Denisa Sandu: Alex, mulțumesc enorm pentru răspunsul detaliat! Exact asta simțeam și eu, că e o "junglă" în care e ușor să te pierzi. Mi-ai dat câteva direcții foarte valoroase.

Ce zici tu despre prioritizare și conectarea explicită e fix punctul unde mă împiedic. Voiam să acopăr cât mai mult, ca să par cuprinzătoare, dar acum îmi dau seama că asta duce la superficialitate. O să iau notițe și o să mă concentrez pe 2-3 teorii cheie care chiar aduc valoare temei mele.

Faza cu nivelul de analiză e genială. Eu cred că sunt mai mult pe nivelul macro, mă interesează cum se interconectează departamentele, cum e structurată ierarhia și implicit, cum influențează asta cultura organizațională. Mă ajută să filtrez și să nu mă apuc să studiez teorii despre leadership transformațional dacă tema mea e despre eficiența lanțului de aprovizionare, de exemplu.

Și ideea cu exemplele concrete, chiar și ipotetice, e grozavă. La mine, cazul studiat e o companie de software, unde lucrurile se schimbă destul de repede. Așa că o să încerc să transpun teoriile pe scenarii specifice din industria lor, cum ar fi implementarea unui nou proces de dezvoltare Agile, și să văd cum se aplică.

Încă o dată, mersi mult! Respir mai ușor acum. Simt că am un plan de atac mai bun. Hai să vedem cum o să meargă exercițiul ăsta de "delimitare conceptuală".

Numai bine,
Denisa


Reply
Share: