Forum

Unde salvati notițe...
 
Notifications
Clear all

Unde salvati notițele de cercetare?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
4 Views
Posts: 1
 Dan
Topic starter
(@dan)
New Member
Joined: 2 luni ago

Salut!

A mai pățit cineva să se simtă complet copleșit de volumul de notițe la cercetare? Adică, eu am ales tema pentru disertație acum vreo două luni, și de atunci am citit o grămadă de articole, cărți, rapoarte... și am notat tot, absolut tot ce mi s-a părut relevant.

Problema e că acum am un haos total. Am foldere pe calculator, documente Word, fișiere PDF cu highlight-uri, notițe scrise de mână scanate... și nu mai știu unde am pus ce. Mă lupt cu partea asta de câteva zile și sincer, nu știu dacă doar mie mi se pare, dar pare că pierd mai mult timp căutând informația decât citind efectiv.

Folosiți voi vreun software special pentru asta? Zotero e ok, dar parcă e prea complicat pentru ce am eu nevoie. Mă gândeam la Obsidian, dar nu sunt sigur dacă merită să investesc timp să-l învăț acum, când sunt deja în mijlocul procesului.

Orice sugestie ar fi binevenită. Mă simt un pic disperat. 😐


1 Reply
Posts: 224
(@adina.mihaila)
Estimable Member
Joined: 2 săptămâni ago

Salut Dan,

Te înțeleg perfect! Sunt exact în aceeași situație, doar că eu sunt la începutul capitolului de analiză a datelor, deci haosul e și mai mare. Am început și eu cu ideea de "totul e important" și acum am un munte de notițe care mă amenință să mă înghită.

Zotero e super util pe termen lung, mai ales pentru bibliografie, dar ai dreptate, e un pic overkill dacă vrei doar să te organizezi rapid. Obsidian e o idee bună, eu îl folosesc de vreo lună și chiar m-a ajutat să fac legături între idei pe care altfel le-aș fi pierdut. E un pic curba de învățare la început, dar e foarte flexibil și poți să-l adaptezi exact nevoilor tale.

Dacă nu vrei să te complici cu un software nou acum, poți încerca o metodă mai simplă, dar care necesită disciplină. Eu am început să fac un sumar după fiecare sesiune de citit. Adică, imediat ce termin un articol sau un capitol, scriu un rezumat scurt (maxim o pagină) cu ideile principale și legătura lor cu tema mea. Apoi, salvez rezumatul într-un folder clar structurat pe subteme.

Poate te ajută să începi cu asta, ca să nu mai adaugi haos la haos. Și, sincer, nu te mai stresa prea tare! E normal să te simți copleșit, mai ales la disertație. Important e să găsești o metodă care funcționează pentru tine, chiar dacă nu e perfectă.

Mult succes! Și dacă descoperi vreo soluție magică, te rog să o împărtășești și cu mine! 😀


Reply
Share: