Salutare tuturor,
Am dat peste o nelămurire, sper să fie secțiunea potrivită... Mă tot documentez pentru lucrarea de master pe tema protecției consumatorilor pe piața serviciilor financiare, și sincer, uneori mi se pare un labirint. Am prins ideea de bază, dar apoi încep să apară tot felul de nuanțe și excepții care mă pun pe gânduri.
Tot citeam despre ultimele modificări legislative la noi, și am încercat să fac o paralelă cu ce e la noi și ce ar fi "bună practică" la nivel european. E o diferență destul de mare oricum, și mă întrebam dacă cineva dintre voi care a aprofundat mai mult zona asta a supravegherii bancare sau a protecției consumatorilor a întâmpinat dificultăți similare în a structura o analiză comparativă solidă.
La capitolul reglementare, avem o grămadă de ordonanțe, legi, norme... și apoi mai apar și recomandări de la BNR sau ASF, care nu sunt neapărat obligatorii, dar influențează. Cum le sortezi pe toate astea ca să scoți esențialul? Și cum le legi de experiența reală a consumatorului, asta e partea care mă freacă pe mine cel mai tare.
Mă gândeam să integrez niște studii de caz, dar nici alea nu găsești prea ușor, care să fie și destul de recente încât să fie relevante. Ați lucrat pe subiecte similare? Orice sfat cu privire la resurse sau cum ați abordat problema ar fi super apreciat.
Mulțumesc!
Helena