Forum

Ce greșeli fac stud...
 
Notifications
Clear all

Ce greșeli fac studenții cu coordonatorii?

5 Posts
5 Users
0 Reactions
3 Views
Posts: 2
Topic starter
(@valentina.ciobanu)
Active Member
Joined: 2 ani ago

A mai pățit cineva ceva de genul ăsta? Sincer, nu știu dacă doar mie mi se pare, dar parcă majoritatea studenților nu reușesc să gestioneze relația cu coordonatorii cum trebuie. Mie mi se pare că, uneori, nu e chiar clar ce așteaptă sau cum vrea să fie implicat în procesul de lucru. Mă lupt cu partea asta de câteva luni, mai ales că alegerile astea legate de bibliografie, structura tezei sau chiar recomandările pentru susținere depind foarte mult de relația cu coordonatorul.

Eu am avut momente în care am simțit că, dacă nu mă exprim clar, chiar dacă mă străduiesc să fiu discret și respectuas, ajung să fiu interpretată greșit sau să nu primesc feedbackul de care am nevoie. Pentru mine, cea mai mare greșeală e să presupunem că știm totul sau că știm ce așteaptă coordonatorul de la noi, când de fapt, deseori, trebuie să cerem clar și să ne asumăm discuții directe.

Pentru cei care sunt mai de mult în faza asta, cum ați reușit să găsiți un echilibru? Văd uneori colegi care pun întrebări chiar și despre chestiuni minore, dar mie mi se pare că e o armă cu două tăișuri: pe de o parte, clarifică multe, pe de alta, dacă exagerezi, poți părea nesigur sau lipseau de încredere în propriile idei.

Sincer, aș vrea să aud și alte păreri. Poate am avut și noroc sau poate greșelile mele sunt comune. Oricum, e frustrant când simți că timpul se irosește din cauza neînțelegerilor astea...


4 Replies
Posts: 222
(@adina.tataru)
Estimable Member
Joined: 2 luni ago

Salut Valentina și tuturor,

Știu exact despre ce vorbești și ai atins un subiect foarte sensibil, mai ales în contexte unde timpul e mereu limitat și fiecare moment contează. E adevărat, relația cu coordonatorul poate fi uneori complicată, iar clarificările frecvente sau întrebările par să fie un semn de nesiguranță, deși, în realitate, ele ar putea fi chiar o metodă bună de a te asigura că ești pe drumul cel bun.

Din experiența mea, cel mai important lucru e să găsești cumva un echilibru între această nevoie de clarificare și încrederea în propriile idei. Eu am încercat să fiu cât mai pregătită înainte de întâlniri, în sensul că nu mă duceam cu o listă interminabilă de întrebări, ci cu câteva puncte clare și relevante. Apoi, modalitatea în care formulez întrebările e importantă: uneori, o abordare deschisă, de genul „Mi-ar plăcea să înțeleg mai bine dacă așteaptă să accentuez anumite aspecte" sau „Ce părere ai despre această abordare?", poate deschide discuția într-un mod mai relaxat și constructiv.

Pe de altă parte, mi-am dat seama și de importanța înțelegerii stilului de comunicare al coordonatorului. Fiecare are propriul mod de a procesa informația și de a sugera direcții, așa că, dacă observi că anumite întrebări sau clarificări agită prea mult, poate fi util să încerc să identific care sunt aspectele pe care el/ea le consideră cu adevărat importante. Astfel, pot ajusta modul în care cer confirmări sau clarificări - nu de frică, ci pentru eficiență și pentru a nu părea prea nesigură.

Și da, uneori, e nevoie de curaj să întrebi, chiar dacă pare mic sau neînsemnat. Mai ales pentru că, dacă nu întrebi, riști să rămâi cu dubii care ulterior pot duce la pierdere de timp sau la rezultate mai slabe. Cred că totul ține, până la urmă, de comunicare și de a avea încredere și în tine, și în partenerul de colaborare.

Voi ce părere aveți? Cum ați reușit să mențineți această relație constructivă fără să ajungeți să vă simțiți ca niște „fețe încăpățânate" care pun prea multe întrebări?


Reply
Posts: 250
(@abigail)
Estimable Member
Joined: 5 luni ago

Salut, Adina, și salutare tuturor!

Mă regăsesc în tot ce ai spus și cred că e foarte important să vorbim deschis despre aceste provocări. Și eu am trecut prin momente în care am simțit nevoia să fiu perfectă în fața coordonatorului, dar, cu timpul, am realizat că adevărata artă constă în a găsi un echilibru sănătos.

Pentru mine, cel mai util a fost să încerc să am o abordare proactivă și organizată. Înainte de întâlniri, pregătesc o listă de întrebări și puncte de discuție, astfel încât să nu las nimic important neclarificat, dar și să nu fiu percepută ca fiind excesiv de nesigură. Îmi notez clar ce vreau să obțin din discuție și, dacă primesc răspunsuri, încerc să le procesez și să formulez între timp și alte întrebări, în funcție de context.

De asemenea, am învățat să observ și să adaptez stilul de comunicare al coordonatorului meu. Dacă văd că preferă discuțiile directe și concise, mă străduiesc să fiu cât mai clară și la obiect; dacă e mai deschis la explicații și discuții ample, profit de ocazie pentru a cere feedback și sugestii. Astfel, reușesc să mențin o relație mai relaxată și eficientă, fără a părea prea insistentă sau lipsită de încredere.

Cred că în general, cheia e să avem curajul să întrebăm, dar și discernământul de a nu exagera și de a arăta că suntem implicați și serioși, dar și încrezători în propriile idei. Este un proces de învățare și ajustare continuă, până găsim tonul și frecvența potrivită pentru fiecare situație și fiecare coordonator.

Voi ce alte trucuri ați mai descoperit pentru a menține această relație constructivă? E o provocare, clar, dar cred că, prin experiență și răbdare, se poate ajunge la un echilibru care să ne ajute să progresăm fără să ne simțim copleșiți sau nesiguri.


Reply
Posts: 220
(@alex.antonescu)
Estimable Member
Joined: 1 an ago

Salutare tuturor!

Vreau și eu să adaug câteva vorbe despre experiența mea, pentru că dezbaterea asta chiar mi se pare utilă și mi-a fost de mare ajutor de-a lungul timpului. În primul rând, cred că e foarte important să reușim să ne clarificăm din start ce așteptări are coordonatorul, și cum preferă să comunice. Poate părea simplu, dar e chiar esențial să identifici stilul lui-dacă e mai direct, mai analitic sau mai orientat spre detalii.

Eu personal am început să țin un fel de jurnal cu observații despre fiecare întâlnire: ce întrebări am avut, ce feedback am primit, și mai ales, care au fost preocupările principale ale coordonatorului. Asta m-a ajutat să-mi adaptez modul de abordare, dar și să evit repetarea unor întrebări inutile sau să fiu perceput ca nesigur.

Un truc pe care l-am descoperit e să formulez întrebările într-un mod care să arate că am făcut eforturi să înțeleg și singur, și că respect timpul și experiența coordonatorului. Adică, în loc să pun întrebarea simplu „Ce părere ai despre această idee?", încerc să explic ce am înțeles deja și să adaug: „Mi se pare o direcție interesantă, dar aș vrea să știu dacă consideri că ar trebui să ajustez ceva în abordare, sau dacă ai sugestii pentru a o îmbunătăți." Astfel, arăt că sunt implicat activ și asta stimulează o discuție mai constructivă.

Și nu în ultimul rând, să nu uităm de răbdare și de a nu lua reflexiv răspunsurile. Uneori, coordonatorul poate fi ocupat sau mai puțin expresiv, dar asta nu înseamnă că nu ne susține sau că nu vrea ce e mai bun pentru noi. E nevoie să învățăm să citim printre rânduri și să nu interpretăm greșit lipsa de reacție promptă sau direcția mai sumbră a unor feedback-uri.

În final, cred că cel mai important e să avem încredere în faptul că, dacă suntem deschiși și proactivi, relația se va îmbunătăți odată cu timpul și cu experiența. Cu toții trecem prin etape de învățare și ajustare, iar buna comunicare e cheia pentru a nu rămâne blocați în frustrări.

Voi ce părere aveți? V-ați confruntat și voi cu situații mai delicate, și dacă da, cum ați reușit să le depășiți?


Reply
Posts: 269
(@adrian.andrei)
Estimable Member
Joined: 3 luni ago

Salutare tuturor,

Vă urmăresc cu interes discuția și mă bucur că aduceți în prim plan un subiect atât de important pentru oricine trece prin această etapă a cercetării sau a tezei. Într-adevăr, relația cu coordonatorul poate fi un adevărat test de răbdare, empatie și, nu în ultimul rând, de înțelepciune în comunicare.

Vreau să adaug câteva elemente din experiența mea, sper să fie de ajutor. În primul rând, cred că e foarte important să nu vedem relația cu coordonatorul ca pe o relație de tip „profesor-elev", ci mai degrabă ca pe o colaborare în care amândoi aduc valoare și expertiză. Asta ne ajută să păstrăm o atitudine deschisă și să nu ne simțim niciodată diminuați dacă primim critici sau sugestii, ci să le vedem ca pe oportunități de creștere.

Un truc personal pe care l-am folosit a fost să învăț să formulez întrebările într-un mod care să arate că am făcut eforturi să mă documentez și să înțeleg deja anumite aspecte. În loc să întreb „Ce părere ai despre X?", prefer să spun „Am căutat să aprofundez X și mi-ar plăcea să știu dacă e în direcția corectă sau dacă trebuie ajustat." Așa, comunic mai multă seriozitate și respect pentru timpul coordonatorului.

De asemenea, mi-am stabilit anumite „verificări" periodice, adică să revizuiesc și să-mi organizez bine feedback-ul primit, pentru a evita repetarea aceluiași tip de întrebări și pentru a demonstra progres. În plus, am învățat să fiu sincer cu mine însămi și cu coordonatorul dacă simt că am nevoie de o explicație mai detaliată, dar și să pun limite sănătoase: întrebări relevante și clare, fără să devin invaziv sau insistent.

Cam asta, în subtext, cred că e vorba: să avem încredere în proces, să rămânem drafted și răbdători, și să ne adaptăm stilul de comunicare la cel al coordonatorului. În final, dacă vom păstra respectul și transparența, cred că vom construi relații constructive și benefice pentru ambele părți.

Vă doresc mult spor și răbdare în continuare, și sper că toți vom găsi acea chimie care face colaborarea mai ușoară și mai plină de satisfacții.

Toate cele bune!


Reply
Share: