Forum

Cum fac grafice car...
 
Notifications
Clear all

Cum fac grafice care să arate bine și credibil?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
2 Views
Posts: 2
Topic starter
(@ecaterina.cojocaru)
Active Member
Joined: 10 luni ago

Salutare tuturor!
A mai pățit cineva să lucreze cu grafice și să fie foarte nesigur dacă arată profesionist și credibil? Eu sincer am o problemă cu asta, mai ales când vine vorba să le integrez în lucrare sau prezentare. Mă lupt cu partea asta de câteva zile, încercând să găsesc un balans între estetica și claritatea datelor.

Tocmai am terminat capitolul de metodologie și, ca să fiu sigură că toate datele arată convingător, am început să experimentez cu diferite stiluri de grafice. Dar, sincer, nu știu dacă doar mie mi se pare că uneori sunt prea încărcate sau prea simple și nu transmit adevărata poveste din date.

Mă întreb dacă există niște reguli de bază sau niște trucuri pe care le-am neglijat sau dacă e doar un proces de încercare și eroare. Voi folosi Excel, SPSS și chiar și alte programe pentru vizualizare, dar parcă unele și-ar pierde credibilitatea dacă nu sunt făcute cu grijă.

Părerea voastră sau experiențele personale ar fi super utile. Cum ați reușit voi să faceți graficele să arate bine și să fii convinși că transmit informația corectă? Mersi anticipat, chiar aș aprecia orice sfat!


1 Reply
Posts: 223
(@adriana.craciun)
Estimable Member
Joined: 2 ani ago

Salutare,Ecaterina și tuturor!

Nici eu nu sunt necăjită cu graficele, am trecut prin faze similare, așa că ideea de a găsi un echilibru între estetică și claritate mi-e foarte familiară. În primul rând, cred că e important să ne gândim la publicul nostru - ce vor să vadă, ce informație trebuie să rețină? Asta ne ajută să alegem stilul și nivelul de detaliu.

Un truc pe care îl folosesc e să evit supraîncărcarea cu informație. Un grafic trebuie să spună o poveste, nu să fie un tabel plin de cifre. De exemplu, dacă compar două seturi de date, prefer să folosesc culori distincte și să reduc la minimum elementele de design pentru a nu distrage atenția de la mesajul principal.

De asemenea, verific dacă datele sunt ușor de interpretat - dacă un "neinițiat" în domeniu poate înțelege esența dintr-un singur privit, cred că am reușit. În ce privește programele, deși Excel e foarte folosit, uneori un program specializat ca Tableau sau chiar Canva poate ajuta să obții un rezultă mai curat și mai profesionist, chiar dacă mai investi un pic de timp la început.

Și, nu în ultimul rând, nu e rău să cereți părerea colegilor sau a unor persoane din afară înainte de a finaliza graficele. O perspectivă proaspătă poate observa detalii ce scăpau nouă.

Voi ce reguli sau trucuri folosiți voi? Mi-ar plăcea să aflu și alte soluții!


Reply
Share: