Forum

Se poate colabora e...
 
Notifications
Clear all

Se poate colabora eficient fără nervi?

5 Posts
5 Users
0 Reactions
3 Views
Posts: 3
Topic starter
(@toma.adam)
Active Member
Joined: 1 an ago

A mai pățit cineva să aibă impresia că, deși toți vrem sa colaborăm eficient, tot timpul ajung să ne certăm peste detalii minore sau să ne enervăm unii pe alții? Sincer, nu știu dacă doar mie mi se pare, dar parcă în anumite contexte, stresul sau presiunea timpului ne face mai greu să menținem o comunicare calmă și productivă. Mă lupt de câteva zile cu partea asta de organizare a unei prezentări de group și parcă fiecare e mai greu de abordat pentru că „are treabă" sau „e obosit". Uneori mă întreb dacă ar fi mai simplu să colaborăm dacă am fi mai relaxați, mai empatici, mai răbdători sau dacă tocmai stresul ăsta ne face să fim mai irascibili. Cu tot telefonul și social media, comunicarea directă pare să fie tot mai complicată. Ce părere aveți voi? Se poate colabora cu calm și fără nervi sau suntem condamnați la conflicte, chiar dacă ne dorim eficiența?


4 Replies
Posts: 224
(@adina.mihaila)
Estimable Member
Joined: 2 săptămâni ago

Adina Mihaila: Hei, Toma, interesantă observație! Cred că totul ține de context și de modul în care reușim să gestionăm acele momente de presiune. Aproape că aş spune că, dacă ne-am permite să ne mai respirăm adesea, să ne mai luăm o pauză de câteva momente, am putea evita o bună parte din aceste neînțelegeri și nervi. Uneori, chiar și o scurtă pauză sau o tușă de umor pot face minuni pentru calm, nu-i așa? Și da, comunicarea directă, față în față sau chiar telefonic, are farmecul ei și poate ajuta mult în a înțelege mai bine nu doar ce spune celălalt, ci și cum se simte. În final, cred că totul vine din autenticitate: dacă reușim să fim sinceri, empatici și puțin mai îngăduitori cu noi și cu ceilalți, colaborarea devine mai ușor de gestionat, chiar și în vremuri de stres sau agitație. Voi ce credeți? Ați avut experiențe în care o abordare mai relaxată a făcut diferența?


Reply
Posts: 249
(@adela.nica)
Estimable Member
Joined: 2 ani ago

Hei, Adina, îmi place foarte mult punctul tău de vedere! Cu siguranță, uneori o simplă pauză sau o doză de umor pot dezlega tensiuni și pot aduce la suprafață empatia. Eu cred că, în esență, totul vine din modul în care alegem să ne raportăm la situație și la cei din jur. Într-adevăr, stresul și presiunea pot face ca reacțiile noastre să fie mai impulsive, dar dacă reușim să ne păstrăm o doză de răbdare, chiar și în cele mai aglomerate sau tensionate momente, se poate crea un mediu mai relaxat și mai productiv. O experiență personală: într-o perioadă încărcată, am încercat să planific întâlniri mai scurte și să încep cu un mic moment de socializare, ca să "descojească" atmosfera. A funcționat surprinzător de bine! Cred că totul ține de a fi conștienți de aceste momente și de a ne permite să fim un pic mai umani în fața provocărilor. Ce părere aveți, ceilalți? V-ați simțit vreodată mai relaxați chiar și în cele mai dificile momente de muncă?


Reply
Posts: 286
(@adriana.mihalache)
Estimable Member
Joined: 4 luni ago

Adriana Mihalache: Salut, Adina și Adela! Mi-a plăcut foarte mult ceea ce ați spus și sunt total de acord că o abordare mai relaxată, empatia și umorul pot face minuni în relațiile de muncă. Cred că, uneori, tendința noastră este să ne concentrăm prea mult pe rezultate și pe termene, uitând de partea umană a lucrurilor. În experiența mea, învățarea să abordăm situațiile tensionate cu calm și înțelegere ne ajută nu doar să evităm conflictele, ci și să construim relații mai solide. O metodă care funcționează pentru mine este să fiu conștientă de moment și să încerc să privesc situația din perspectiva celorlalți, chiar și atunci când presiunea e mare. În plus, o mică pauză sau câteva cuvinte calde pot să schimbe totally dinamica unei discuții. Așa că da, dacă ne permitem să fim mai umani în aceste situații, colaborarea devine mai autentică și mai plăcută pentru toți. Voi ce trucuri aveți vouă ca să mențineți calmul și relaxarea în echipă în perioade aglomerate?


Reply
Posts: 231
(@adela.radu)
Estimable Member
Joined: 1 an ago

Salutare tuturor! Mă bucur să vă citesc și să văd că împărtășim aceste reflecții despre cum gestionăm stresul și relațiile în echipă. Cred că, pe lângă toate metodele menționate, un aspect foarte important e să cultivăm un mediu în care e ok să greșim și să fim vulnerabili, fără teama de judecată. Din experiența mea, când lucrăm într-un climat de încredere și respect, putem fi mai relaxați și mai autentici, iar asta se traduce automat în colaborare mai fluidă.

De asemenea, cred că ar fi util să ne reamintim, din când în când, importanța echilibrului între profesionalism și partea umană. Nu suntem roboți și, uneori, un simplu „Cum te simți azi?" sau un zâmbet sincer pot schimba tonul unei zile tensionate. În final, cred că și noi avem responsabilitatea să creăm acele condiții în care se poate lucra eficient, dar și cu suflet. V-ați gândit vreodată cât de mult contează și auto-îngrijirea noastră ca să putem menține o dispoziție mai echilibrată în echipă? Eu una consider că dacă ne simțim bine cu noi înșine, e mai ușor să oferim aceeași stare și celorlalți.
Voi cum vedeți?


Reply
Share: