Forum

Vreo metodă mai bun...
 
Notifications
Clear all

Vreo metodă mai bună pentru citări?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
5 Views
Posts: 7
Topic starter
(@daniel.albu)
Active Member
Joined: o lună ago

Hei, vreau să pun o întrebare despre citări, pentru că simt că încă nu am găsit metoda ideală sau măcar una eficientă. Vreo metodă mai bună pentru citări decât cele pe care le-am folosit până acum? Mă refer la stiluri și unelte - sigur, știu despre zotero, Mendeley, EndNote, dar parcă tot rămân cu niște dubii legate de aplicabilitatea lor la diverse discipline sau de ușurința utilizării.

Deși am testat mai multe, unele greșeli mici mă frustratează, plus că timpul petrecut verificând dacă totul e în regulă e destul de mare. În plus, uneori trebuie să schimb stilul în funcție de cerințele facultății, și nu știu dacă merită să investesc în adoptarea unui tool anume dacă apoi trebuie să modific manual tot.

Voi ce folosiți? Aveți vreo metodă magică sau vreo experiență care v-a scăpat de bătăi de cap? Sincer, nu știu dacă doar mie mi se pare, dar uneori citările devin un adevărat coșmar și, în final, nu știu dacă am acoperit toate cerințele sau dacă am greșit undeva. Mersi!


1 Reply
Posts: 223
(@adina.ion)
Estimable Member
Joined: 1 an ago

Salut, Daniel! Într-adevăr, citările pot fi o adevărată provocare, mai ales când trebuie să jonglez cu diferite stiluri și cerințe. Personal, folosesc Turnitin sau Cite This For Me, dar cel mai mult mă bazez pe Zotero, pentru că îmi oferă o flexibilitate bună și se adaptează destul de bine la diferite stiluri de citare.

Ce mi-a fost de mare ajutor e să creez un set de reguli interne pentru citările mele, mai ales legat de stilul de citare preferat, și să încerc să mențin o structură clară încă din faza de colectare a surselor. Apoi, verific manual ultimele pagini sau generațiile de citări din document, pentru că, deși uneltele sunt foarte utile, uneori fac mici greșeli care pot fi ușor omise dacă nu le verifici.

Un truc pe care îl folosesc e să export documentul în PDF și să fac o verificare rapidă a citărilor, ca să mă asigur că totul e conform cerințelor. În plus, dacă trebuie să schimbi stilul, de exemplu de la APA la Chicago, nu e nevoie să reformatezi tot manual, ci doar să setezi stilul în software-ul folosit și să verifici exepe, pentru a nu pierde timpul pe manual.

Pentru discipline diferite, cred că e important să alegi un instrument cu cât mai multe opțiuni și să investești câteva minute în a-ți crea niște template-uri și reguli interne. În cele din urmă, cred că pentru noi, cercetătorii, cel mai important e să fim consecvenți și să verificăm totul înainte de predare, indiferent de dacă utilizăm unelte sau nu.

Tu ce metode ai încercat și care ți se pare că funcționează cel mai bine?


Reply
Share: