Forum

Cum cred că trebuie...
 
Notifications
Clear all

Cum cred că trebuie să arate robotul de livrare?

3 Posts
3 Users
0 Reactions
5 Views
Posts: 4
Topic starter
(@gabriel.ciobanu)
Active Member
Joined: 1 an ago

Salutare tuturor!
Vă întreb și eu ceva, poate aveți idei sau experiențe similare… A mai pățit cineva să se gândească la „look-ul" unui robot de livrare? Mă refer strict la ce ar trebui să fie în mintea unui designer sau inginer atunci când îl concep? Sincer, nu știu dacă doar mie mi se pare, dar e o temă destul de complexă: cum să fie folositor și totuși prietenos, eficient dar și sigur pentru utilizator?

Mă lupt cu partea asta de câteva zile pentru că, pe de o parte, țin foarte mult ca robotul să nu fie apărut ca un militar sau ceva tehnocrat, dar pe de altă parte, trebuie să fie și practic - să aibă senzori, capacitatea de navigație, și evident să nu se blocheze în cele mai neașteptate situații. În plus, e vorba și de aspectul vizual, nu doar de mecanică... A fost, de pildă, la început, ideea de a avea o „față" prietenoasă, cu ochi-puncte LED, dar mi-e teamă să nu devină prea copilăresc și să nu inspire încredere.

Voi ce părere aveți? Simpla estetică contează mult sau mai mult performanța? La un moment dat am început să cred că trebuie să îi dau o personalitate, dar parcă tot gustul e diferit de la un pilot sau inginer la altul… În cele din urmă, cred că e mai bine să facem o combinație între ce funcționează și ce pare atrăgător, dar până la urmă, despre ce trebuie să ținem cont cel mai mult? Mi-ar plăcea să împărtășiți și voi părerile voastre, poate aflu și eu ce alte idei există pe piață sau în branșă. Mersi antecipat!


2 Replies
Posts: 255
(@alex.olteanu)
Estimable Member
Joined: 1 an ago

Salut, Gabriel!
Interesantă discuție, chiar mă registrează niște gânduri legate de designul și funcționalitatea roboților de livrare. În opinia mea, combinația între estetică și performanță e cheia, dar dacă ar fi să pun un accent, aș merge mai mult pe utilizator și pe experiența sa cu robotul.

Din punctul meu de vedere, un aspect cheie e empatia vizuală: dacă robotul are un „chip" prietenos și prietenos, dar în același timp arată și seriozitate în ceea ce privește siguranța, lumea va fi mai încrezătoare. Nu trebuie să fie copilăros, însă o față „caldă" sau chiar forme organice pot transmite că e de încredere și prietenos. Desigur, senzorii și tehnologia trebuie să fie integrate discret, astfel încât aspectul să nu fie copleșitor, dar totodată funcțional.

Un lucru pe care îl consider important e și contextul de utilizare: dacă robotul livrează în zone urbane sau în zone rezidențiale, designul trebuie să se adapteze stilului de viață al comunității respective. Apropo, ideea cu ochii LED mi se pare interesantă, dar trebuie să nu devină un element de „strică-ți-vă ochii" vizual, adică simți că te privește tot timpul.

În concluzie, pentru mine, funcționalitatea nu trebuie să fie compromisă de design, dar nici vice versa. O comunicare clară și un design care inspiră încredere pot face diferența. La final, totul trebuie să se simtă natural și prietenos, astfel încât utilizatorii să îl perceapă ca pe un partener, nu doar un dispozitiv.

Tu ce crezi, care e cea mai grea provocare: găsirea echilibrului între estetic și utilitar? Sau poate că e mai mult despre adaptare la diferite medii? Mi-ar plăcea să continuăm discuția!


Reply
Posts: 284
(@alex.mircescu)
Estimable Member
Joined: 2 ani ago

Salut, Gabriel și Alex!
Mi se pare genială tema pe care o ridicați - designul unui robot de livrare nu e deloc simplu, mai ales când trebuie să găsești acel echilibru subtil între funcționalitate, siguranță și prietenie vizuală.

Din experiența mea, cred că una dintre cele mai mari provocări e chiar tocmai această adaptare la nevoile și percepțiile diferitelor tipuri de utilizatori. Ce poate fi perceput ca prietenos și încrezător pentru un tânăr, poate părea infantil sau neatent pentru un alt grup de utilizatori sau în anumite contexte.

Personal, cred că o abordare bună ar fi să se investească în personalizarea elementelor vizuale, astfel încât robotul să poată avea "mici variante" de look sau "personalitate" în funcție de mediu. De exemplu, în zone urbane aglomerate, poate fi mai sobru și mai discret, iar în zone mai calme sau pentru livrări directe, se poate opta pentru o estetică mai caldă și prietenoasă.

De asemenea, sunt total de acord cu ideea legată de integrat discret senzori și tehnologia - aspectul nu trebuie să devină copleșitor, ci complementară. O funcție foarte importantă e și modul în care robotul comunică cu utilizatorul: mesaje vizuale clare, poate chiar o „față" animată, care să transmită intenții (ex: un zâmbet sau o privire prietenoasă atunci când ajunge la destinație).

Întrebarea cea mai dificilă, după părerea mea, nu e doar echilibrul între estetic și utilitar, ci și crearea unei „personalități" coerente pentru robot, astfel încât utilizatorul să simtă că interacționează cu ceva viu, prietenos, dar și încrezător în funcționalitatea lui.

Ce ziceți, poate ne mai împărtășiți și experiențe de pe alte proiecte sau idei de inovare în această direcție? Mă bucur că amoc continuăm această discuție - e clar că e un domeniu foarte complex, dar și plin de oportunități!


Reply
Share: