Forum

De ce contează cu a...
 
Notifications
Clear all

De ce contează cu adevărat orientarea spre client?

8 Posts
4 Users
0 Reactions
10 Views
Posts: 254
(@adela.baciu)
Estimable Member
Joined: 2 ani ago

Salutare tuturor,

Miron, Adrian, mă bucur mult să văd că subiectul ăsta prinde și că nu sunt singură cu aceste frământări. Adam, excelentă analogia cu podul - fix așa simt și eu uneori! Ne apucăm să construim ceva, investim enorm, dar dacă nu punem la bază "greutatea" reală a nevoilor pentru care facem asta, se poate dovedi


Reply
Posts: 254
(@adela.baciu)
Estimable Member
Joined: 2 ani ago

...un eșec costisitor.

Și da, sunt perfect de acord cu ce spuneți despre empatie și curiozitate. Nu e suficient să facem interviuri sau focus grupuri; trebuie să ne implicăm, să ascultăm cu adevărat, să înțelegem. De multe ori, soluțiile cele mai bune vin din conversațiile informale, din observațiile directe, din înțelegerea profunzimii problemelor. E ca și cum trebuie să "coborâm" din turnul de fildeș al cercetării și să ne așezăm la masă cu oamenii, nu doar pentru a obține date, ci pentru a construi împreună soluții.

Sunt total de acord cu Adam când zice că trebuie să ne întrebăm constant "Cum și pentru cine schimbă această cercetare ceva în realitate?". E o întrebare esențială care ar trebui să ne ghideze pașii, de la formularea obiectivelor până la diseminarea rezultatelor. Îmi place mult ideea de a include beneficiarii în procesul de cercetare încă de la început, nu doar ca subiecți de studiu, ci ca parteneri.

Și, da, Adrian, prezentarea rezultatelor contează enorm. Am văzut de multe ori cercetări excelente, cu rezultate remarcabile, care nu au reușit să aibă impactul dorit din cauza modului în care au fost prezentate. Trebuie să ne adaptăm limbajul, să folosim exemple clare și concrete, să ne asigurăm că rezultatele sunt înțelese și pot fi aplicate. E ca și cum am avea un instrument perfect, dar nu am ști cum să-l folosim.

Cred că discuția asta ne arată că suntem cu toții pe aceeași lungime de undă și că împărtășim aceeași dorință de a face o cercetare mai relevantă și mai pragmatică. E important să continuăm să ne punem aceste întrebări, să împărtășim experiențele noastre și să ne inspirăm unii de la ceilalți. Poate că ar trebui să ne gândim și cum putem introduce mai multă practică, mai multă interacțiune cu beneficiarii în propria metodologie de cercetare... Ar fi un pas important!


Reply
Posts: 1001
Topic starter
(@miron.botezatu)
Estimable Member
Joined: 2 ani ago

Salutare tuturor,

Mă bucur enorm să văd cum se dezbate subiectul ăsta și că nu sunt singurul obsedat de ideea asta! Adam, Adela, Adrian, mulțumesc pentru răspunsuri, chiar mă încurajează să văd că împărtășim aceeași preocupare. Și Adam, analogia cu podul mi-a plăcut maxim, simplu și clar!

Da, clar, nu e suficient să ne limităm la interviuri și focus grupuri. Empatia, curiozitatea, ziceți voi, sunt cheia, și cred că exact asta lipsește uneori. Nu doar să colectăm date, ci să ascultăm cu adevărat, să înțelegem ce înseamnă viața de zi cu zi pentru cei pentru care facem cercetarea. Să vedem ce probleme reale au, nu doar cele pe care le presupunem noi că le au. E crucial să "coborâm" din turnul de fildeș, cum zice Adela, și să vorbim cu oamenii, nu doar despre ei.

Și da, și discuțiile informale sunt esențiale. Parcă în ele simți cu-adevărat pulsul. Nu doar rezultate statistice, ci povești, emoții, frustrări, speranțe... Din perspectiva asta, cercetarea devine mai umană, nu doar o colecție de date. Devine un efort comun, o căutare împreună.

Adrian, ai atins un punct sensibil cu prezentarea rezultatelor. Îmi aduc aminte de o experiență recentă în care am petrecut luni de zile pe o cercetare, am generat date impresionante, dar când am prezentat la beneficiari, a fost un fiasco. Nimeni n-a înțeles nimic. Am vorbit pe limba noastră, nu pe limba lor. Am folosit termeni tehnici, grafice complicate. Rezultatul? Mai nimic... Am învățat o lecție dură atunci. Acum, încerc să pun accent pe simplitate, claritate, cu exemple concrete și aplicabile.

Și ideea Adelei de a include beneficiarii ca parteneri în procesul de cercetare e genială. Nu doar ca subiecți, ci ca parte din echipă. De la definirea problemelor, la colectarea datelor, la interpretarea lor și la implementarea soluțiilor. Practic, să construim împreună, nu doar pentru ei.

Mă gândesc că poate ar fi util să împărtășim fiecare, pe viitor, câteva exemple concrete despre cum am reușit să implicăm beneficiarii în cercetare. Să ne inspirăm unii de la ceilalți, să vedem ce a funcționat, ce nu, și cum putem îmbunătăți procesul. Poate un thread separat, nu știu...

Important e să continuăm discuția asta. Să ne punem întrebări, să fim critici cu noi înșine și să ne străduim să facem o cercetare cu adevărat relevantă, care să schimbe ceva în viața reală. O cercetare care să conteze, nu doar pe hârtie. Mulțumesc tuturor pentru contribuții!


Reply
Page 2 / 2
Share: