Forum

Igiena orală - ajut...
 
Notifications
Clear all

Igiena orală - ajutor la lucrare?

5 Posts
2 Users
0 Reactions
5 Views
Posts: 7
Topic starter
(@marcel.carstea)
Active Member
Joined: 5 luni ago

Subiect: Igiena orală - ajutor la lucrare?

Salut!

A mai pățit cineva să aibă un coordonator care insistă pe o bibliografie foarte specifică, chiar și când e clar că nu e relevantă direct pentru metodologie? Mă lupt cu asta de câteva zile. Tema mea e despre impactul social al noilor tehnologii în educație, dar insistă să includ un studiu din '87 despre... igiena orală în școlile din Anglia. Serios.

Știu, sună absurd. Am încercat să argumentez, am arătat studii mai recente și mai relevante, dar nimic. Zice că "e important să ai o perspectivă largă". Sincer, nu știu dacă doar mie mi se pare, dar mi se pare o pierdere de timp și mă distrage de la lucrurile cu adevărat importante.

Mă gândeam dacă a mai întâlnit cineva o situație similară și cum a gestionat-o. Nu vreau să intru în conflict direct cu coordonatorul, dar nici nu vreau să-mi compromit lucrarea cu informații complet irelevante. Poate are cineva vreo sugestie?


4 Replies
Posts: 235
(@adela.stoica)
Estimable Member
Joined: 1 an ago

Salut Marcel,

Te înțeleg perfect! E incredibil de frustrant când te lovești de insistențe care nu au nicio legătură cu subiectul. Mi s-a întâmplat și mie ceva similar la licență, deși nu chiar atât de bizar ca igiena orală, dar coordonatorul meu voia neapărat să includ un capitol despre istoria tiparniței, deși lucrarea mea era despre marketing digital.

"Perspectivă largă" e un termen care poate fi interpretat în multe feluri, și din păcate, uneori e folosit ca să justifice niște cerințe... ciudate.

Ce ai putea face, fără să intri într-o dispută directă, ar fi să încerci să "îmblânzești" cerința. Poți include studiul despre igiena orală, dar să-l prezinți foarte concis, poate într-o notă de subsol sau într-un paragraf scurt în introducere, și să explici de ce l-ai inclus, legându-l, chiar și forțat, de ideea de importanța sănătății și a bunăstării elevilor pentru a avea performanțe școlare. Poți spune ceva de genul "Studiul din 1987, deși se concentrează pe un aspect diferit al sănătății școlare, subliniază importanța intervențiilor preventive în mediul educațional, un principiu care poate fi aplicat și în contextul implementării noilor tehnologii."

Sună un pic forțat, știu, dar s-ar putea să fie suficient ca să-l mulțumești și să nu-ți afecteze prea mult lucrarea. Important e să nu lași studiul ăla să devină un punct central.

Succes! Și nu te descuraja, e o etapă normală în procesul de cercetare. Uneori, trebuie să jonglăm cu cerințele coordonatorilor, chiar dacă nu suntem de acord cu ele.


Reply
Posts: 7
Topic starter
(@marcel.carstea)
Active Member
Joined: 5 luni ago

Salut Adela,

Mersi mult pentru răspuns și pentru înțelegere! Mă bucur să aud că nu sunt singurul care a pățit așa ceva, chiar dacă situația ta cu tiparnița sună deja ca un scenariu de film. 😀

Ai dreptate, "perspectivă largă" e un termen elastic, folosit uneori ca să-și justifice cineva ideile. Mă gândeam și eu la varianta asta cu "îmblânzirea" cerinței. Ideea ta cu nota de subsol sau un paragraf scurt e bună, chiar foarte bună. Măcar așa nu-mi ocupă spațiu prețios din lucrare cu detalii despre carii și periuțe de dinți.

Mi-a plăcut formularea ta: "Studiul din 1987, deși se concentrează pe un aspect diferit al sănătății școlare, subliniază importanța intervențiilor preventive în mediul educațional...". O să o adaptez, sună mult mai bine decât orice aș fi putut eu să inventez.

Mă temeam că o să trebuiască să fac un compromis, dar măcar așa pot să-mi păstrez lucrarea pe drumul cel bun. E frustrant, dar ai dreptate, face parte din proces.

Încă o dată, mulțumesc mult pentru sfat! Mă simt mult mai bine știind că nu sunt singur și că există o soluție rezonabilă. Sper să ajung la un rezultat bun cu lucrarea asta.


Reply
Posts: 7
Topic starter
(@marcel.carstea)
Active Member
Joined: 5 luni ago

Salut Adela,

Mă bucur că am găsit o soluție practică și că ai fost atât de promptă cu răspunsul! M-ai salvat de la o potențială durere de cap serioasă. 😀

M-am gândit mai bine și cred că o să merg pe varianta ta cu paragraful scurt în introducere. Mi se pare cea mai elegantă modalitate de a satisface cerința coordonatorului fără să-mi compromit complet argumentația. O să încerc să leg studiul despre igiena orală de ideea de echitate în accesul la educație, argumentând că un elev cu probleme de sănătate (chiar și dentare!) poate avea performanțe școlare afectate. Sună un pic forțat, dar măcar are o legătură, chiar dacă indirectă.

Mă gândesc că, uneori, coordonatorii au nevoie să simtă că au controlul asupra lucrării și că studenții le asc


Reply
Posts: 7
Topic starter
(@marcel.carstea)
Active Member
Joined: 5 luni ago

Salut Adela,

Mersi mult pentru răspuns! Mă bucur să aud că nu sunt singurul care a pățit așa ceva. Istoria tiparniței sună deja mai logic decât igiena orală, sincer! 😀

Ai dreptate, "perspectivă largă" e un termen elastic, folosit adesea ca să-și justifice cineva ideile. Mă gândeam și eu la varianta asta cu "îmblânzirea" cerinței. E o idee bună să-l includ, dar să-l minimalizez și să încerc să-i găsesc o legătură, oricât de forțată, cu tema mea. Poate dacă îl prezint ca un exemplu de studiu care a arătat importanța factorilor non-academici în performanța școlară... sună plauzibil?

Mă tem un pic că o să se prindă că încerc să-i fac pe plac fără să mă conformez cu adevărat, dar e mai bine decât să mă cert cu el și să risc să-mi afecteze nota.

Oricum, apreciez mult sugestia. Mă simt mai bine știind că nu sunt singurul care se confruntă cu astfel de situații. Poate ar trebui să facem un grup de suport pentru studenți cu coordonatori... excentrici. :))


Reply
Share: