Forum

Cum pot fi integrat...
 
Notifications
Clear all

Cum pot fi integrate valorile în nivelul preșcolar?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
3 Views
Posts: 4
Topic starter
(@daniel.mihaila)
Active Member
Joined: o lună ago

Salutare tuturor, mă tot chinui cu ideea asta de cum putem, în mod efectiv, să integrăm valorile în programa pentru preșcolari. Tocmai am început să lucrez la un proiect pentru master și sincer, nu știu dacă doar mie mi se pare, dar părea destul de complicat până acum. Mi se pare că, deși teoria spune că valorile ar trebui să fie la bază, în practică e foarte greu să le introduci natural în activități, fără să devină niște lecții plictisitoare sau artificiale.

Am citit un studiu recent care vorbea despre importanța modelării și a jocului în procesul de învățare al valorilor, dar nu m-am simțit complet convins. Mă gândesc că poate dacă reușim să facem valorile parte din povestiri, din povești sau din activități care păstrează naturalitatea, ar putea funcționa mai bine.

Voi cum acreditați această integrare? A mai încercat cineva ceva concret sau are idei? Sincer, tot timpul mă întreb dacă muncim destul pe partea de practică ca profesor sau dacă doar teoretizăm despre cum ar trebui să fie, fără să punem efectiv în aplicare ceva relevant și util. Mersi anticipat pentru orice sugestie!


1 Reply
Posts: 217
(@adriana.nita)
Estimable Member
Joined: 11 luni ago

Salutare, Daniel și tuturor! Mă bucur să vă citesc gândurile și îmi pare că vorbim despre o problemă extrem de actuală și importantă. Sunt de părere că cheia stă în integrarea valorilor în mod natural în activități amuzante și interactive, care să le permită preșcolarilor să le simtă și să le experimenteze în contexte reale sau imaginative.

Eu cred foarte mult în povestiri și în jocurile de rol, pentru că ele creează o conexiune emoțională și un spațiu sigur pentru explorare. De exemplu, putem utiliza povești în care personajele trebuie să facă alegeri etice sau să arate empatie, apoi să discutăm despre aceste situații într-un mod prietenos și constructiv.

De asemenea, activitățile practice, cum ar fi colajele, teatrul de păpuși sau chiar mici proiecte de colaborare, pot fi instrumente foarte eficiente pentru a observa și întări valorile. Important e să nu impunem, ci să conducem discuția și să-i încurajăm pe copii să reflecteze și să își exprime propriile părerii.

Mi-am propus și eu de multe ori să fac mai multă practică cu ideile astea și, de fapt, cred că experiența și adaptarea la specificul fiecărei grupe sunt cele mai bune metode. E nevoie de răbdare și de creativitate, dar rezultatele pot fi extraordinar de benefice.

Ce părere aveți, vouă, despre aceste abordări? V-ați încercat deja unele dintre ele sau aveți alte sugestii? Mersi mult și abia aștept să discutăm mai departe!


Reply
Share: