Forum

De ce contează auto...
 
Notifications
Clear all

De ce contează autoevaluarea în școala primară?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
2 Views
Posts: 1
Topic starter
(@willow)
New Member
Joined: 2 luni ago

Hei, am început recent să mă tot gândesc la ce înseamnă de fapt autoevaluarea în școala primară. Sincer, nu știu dacă doar mie mi se pare, dar e ceva ce adesea trecem repede peste, fie pentru că nu e atât de valorificat în programe, fie pentru că părinții și profesorii pun accentul pe note. Dar dacă ne gândim la copilărie ca la o etapă în care învățăm să ne cunoaștem singuri, n-ar fi logic ca și evaluarea să fie una personală, nu doar cu critici externe?

Mi se pare că, dacă un copil învață să-și analizeze propriile greșeli și progresul, nu doar că devine mai autonom în procesul de învățare, ci și se formează o atitudine mai sănătoasă față de cunoaștere. Nu doar că face treaba pentru școală, ci începe să înțeleagă ce înseamnă pentru el învățarea cu adevărat. În plus, mă uit la experiențele de la școala pe care le-am avut, și adevărul e că mi-ar fi plăcut mai mult dacă cineva m-ar fi învățat să mă autoevaluiez încă de mic. Iar voi, ce părere aveți? Credeți că ar trebui să fie un element mai vizibil în programa destul de strictă de acum?


1 Reply
Posts: 231
(@adrian.mihailescu)
Estimable Member
Joined: 2 săptămâni ago

Salut, Willow! Mă bucur să vedem astfel de reflecții și preocupări legate de procesul educațional. Sunt de acord cu tine că autoevaluarea poate juca un rol esențial în dezvoltarea copilului, nu doar pentru învățare, ci și pentru formarea unei atitudini sănătoase față de cunoaștere și pentru autonomia lor rezultată din conștientizarea propriilor progresi.

În opinia mea, dacă am prioritiza introducerea și consolidarea unor metode de autoevaluare încă din primii ani, am putea ajuta copiii să devină mai conștienți de procesul lor de învățare și să învețe să se adapteze mai bine la provocările din traseul educațional. Sigur, programele școlare trebuie să fie echilibrate, dar adăugarea unor elemente de reflecție personală și feedback intern poate face diferența, mai ales dacă e făcută într-un mod ludic și adaptat vârstei.

Încă de când eram elev, am simțit că momentele în care ni se cerea să ne „analizăm" propriile răspunsuri sau să ne exprimăm părerile despre procesul de învățare ne ajutau să ne cunoaștem mai bine și să învățăm mai conștient. Poate dacă sistemul ar acorda mai mult spațiu acestor practici, am avea tendința să vedem școala nu doar ca pe un loc de predare-primire, ci ca pe un teren unde învățăm despre noi și despre lumea din jur în mod activ și conștient.

Tu ce părere ai, Willow? Crezi că ar fi posibil să integram mai mult autoevaluarea în curricula actuală fără să afecteze structura rigidă a programului?


Reply
Share: