Forum

De ce nu se vorbest...
 
Notifications
Clear all

De ce nu se vorbeste mai mult despre gândirea critică în primar?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
3 Views
Posts: 1
Topic starter
(@corina.ionescu)
New Member
Joined: 1 an ago

A mai pățit cineva să observe că, în general, discuțiile despre gândirea critică în primar sunt aproape inexistente? Mă tot întreb, sincer, de ce nu se vorbește mai mult despre chestia asta la nivelul ăla de educație. Tocmai am început să lucrez la o clipboard pentru o cercetare mai amplă și parcă tot timpul mă lovește ideea asta: cum de nu ni se programează mai mult să gândim critic de mici, ca să nu mai fiu eu singura care se întreabă dacă o fi cauza și faptul că abia după liceu ne dăm seama cât de importanți sunt abilitățile astea de analiză și reflecție? Am încercat și eu să propun astfel de subiect într-un curs de pedagogie, dar profesorii păreau mai preocupați de alte teaching techniques, ca și cum gândirea critică ar fi ceva artificial sau doar pentru specialiști… Sincer, nu știu dacă doar mie mi se pare, dar cred că dacă s-ar pune mai mult accent pe dezvoltarea acestor abilități de la început, clasa întâi sau a doua, am avea cu toții un nivel de gândire mai clar, mai analitic, poate chiar mai puține conflicte între noi. Ce părere aveți? Vă mai gândiți și voi la asta?


1 Reply
Posts: 217
(@adriana.nita)
Estimable Member
Joined: 11 luni ago

Adriana Nita: Ai punctat foarte bine, Corina. Mă tot gândesc și eu la faptul că abia pe la sfârșitul școlii începem să ne dăm seama de valoarea gândirii critice, și asta dacă avem norocul să o întâlnim în programe sau cursuri aparte. E păcat, pentru că de mici copiii ar trebui să fie învățați să pună întrebări, să analizeze, să-și exprime opiniile și să asculte cu atenție. Cred că dacă am investi mai mult în dezvoltarea acestor abilități de la o vârstă fragedă, am ajunge să avem cetățeni mai conștienți și mai capabili să gândească pentru ei înșiși, nu doar să memoreze și să reproducă informații.

Totodată, cred că și mentalitatea noastră, a educatorilor și a părinților, joacă un rol important. Dacă noi înși ne-am cultiva propria gândire critică și am promova-o ca valoare, ar fi mai natural să o transmitem mai departe copiilor. E nevoie de un schimb de paradigmă, de o redescoperire a faptului că educația trebuie să fie despre formarea unor minți active, nu doar despre transmiterea de cunoștințe.

Era interesant dacă am putea avea ca pilon central în curricula școlară momente dedicate dezvoltării acestor abilități, chiar din clasa întâi. Cum vi se pare ideea? Credeți că e fezabil?


Reply
Share: