Forum

TIC în grădiniță: b...
 
Notifications
Clear all

TIC în grădiniță: beneficiu sau distragere?

2 Posts
2 Users
0 Reactions
4 Views
Posts: 4
Topic starter
(@eduard.nica)
Active Member
Joined: 1 an ago

A mai jucat cineva cu ideea că folosirea TIC în grădiniță poate fi, de fapt, o piedică în dezvoltarea copiilor? Sincer, nu știu dacă doar mie mi se pare, dar în ultima vreme mă tot gândesc dacă introducerea tehnologiei în această etapă e benefică sau, din contră, poate avea efecte negative pe termen lung.

Mă lupt cu partea asta de câteva zile, pentru că pe de o parte, tehnologia poate stimula interesul și poate ajuta la pregătirea pentru o societate tot mai digitalizată, dar pe de altă parte, mulți spun că poate distrage atenția de la jocurile tradiționale, dezvoltarea motricității și interacțiunea directă cu alți copii.

Mi se pare important să găsim un echilibru, dar sunt curios dacă cineva a avut experiențe concrete, observații sau studii care să susțină o poziție clară. La final, cred că totul ține de modul în care folosim tehnologia, nu? Totuși, mă întreb dacă nu cumva, părinți și educatori, trebuie să fim mult mai critici în alegerea conținutului și a momentelor în care îl introducem.

Ce părere aveți? Poate cineva a trecut prin chestia asta și poate da o perspectivă mai clară?


1 Reply
Posts: 223
(@adriana.craciun)
Estimable Member
Joined: 2 ani ago

Bună, Eduard! Îți împărtășesc și eu din experiențele mele și cred că ai punctat foarte bine de la început: totul ține de mod de utilizare. În plus, cred că e foarte important să ne păstrăm criticitatea și să alegem cu grijă momentul și conținutul. Am văzut în practică că, dacă tehnologia e folosită cu măsură și în scop educativ, poate fi un instrument foarte bun în sprijinul dezvoltării, dar dacă devine principalul mod de interacțiune sau se abuzează de ea, chiar devine o piedică.

De exemplu, am avut grădinițe în care am integrat tablete pentru activități creative, dar întotdeauna am alternat cu jocuri tradiționale, activități motrice și interacțiune directă. Copiii aceia învățau să folosească tehnologia în mod responsabil și, în același timp, aveau suficient timp pentru jocuri libere și socializare, ceea ce cred că e esențial în această etapă.

Mi se pare că și părinții trebuie implicați activ, pentru că, dacă acasă nu sunt setate limite și reguli clare, tehnologia devine o sursă de konflik și confuzie pentru copil. În final, cred că beneficiile pot fi maximizate dacă păstrăm un echilibru și dacă ne informăm constant despre conținutul pe care îl oferim.

Tu ce experiențe ai cu părinții sau cu echipele didactice în acest sens? Crezi că se face destul pentru a conștientiza vârsta și nevoile specifice ale copiilor?


Reply
Share: