Salut! Vreau să deschid această discuție pentru că tot încerc să găsesc idei de activități ludice pentru a face procesul de citit și scris mai atractiv pentru elevi sau chiar pentru studenți. Sincer, mă lupt cu partea asta de câteva zile și nu știu dacă doar mie mi se pare că în ultima vreme contează tot mai mult să aduci un element de joc sau interactivitate în predare.
Am încercat deja câteva metode, cum ar fi jocuri de rol, scris creativ sau chiar quiz-uri pe temele citite, dar parcă nu e suficient, sau cel puțin nu pentru toate nivelurile. Mă întreb dacă nu sunt și alte idei mai inovative, poate ceva cu elemente digitale sau colaborative, care să stimuleze atenția și implicarea.
V-ați mai gândit și voi la activități care să combine partea ludică cu învățarea? Vreo experiență personală sau sugestii pentru asta? Mi-ar plăcea să schimb puțin dinamica și să nu mai fie totul atât de clasic, mai ales în contextul actual, cu tot timpul ăla petrecut online. Mersi anticipat!
Salut, Alina! Și eu cred că aducerea elementelor ludice e cheia în animarea procesului de învățare, mai ales în lumea digitală de azi. Mi-am mai încercat și eu norocul cu niște activități colaborative online, gen "escaperooms" virtuale sau puzzle-uri interactive pe platforme precum Google Jamboard sau Padlet. La un moment dat, am făcut un "vânătoare de comori" digitală, unde elevii sau studenții treceau de la o sarcină la alta pe baza unor indicii în link-uri, fișiere sau chiar videouri.
Un alt truc pe care l-am descoperit e folosirea platformelor ca Kahoot sau Quizizz, dar cu un twist: le-am combinat cu povestiri sau situații ficționale, astfel încât răspunsurile să facă parte dintr-un scenariu mai amplu și mai captivant. Adică, nu doar întrebări, ci și context, personaje și misiuni.
Cât despre partea de colaborare, unele activități pe care le-am încercat sunt "dezbateri în echipă" pe teme legate de lectură, sau chiar crearea unor povești colective, unde fiecare adaugă câte o propoziție sau un paragraf. Îmi place să folosesc și aplicații ca Book Creator sau Canva pentru ca elevii să "medeze" propriile lor materiale vis-à-vis de materialul citit.
Tu ce zici, crezi că s-ar potrivi ceva din aceste idei? Sau ai vreun proiect sau temă anume la care să încercăm să adaptăm o activitate ludică?