A mai pățit cineva, cel puțin în domeniul IMM-urilor, să încerce să pună în practică niște strategii de export-import care sunt recomandate la nivel teoretic, dar după câteva luni realizezi că, de fapt, e foarte greu să le transporți în realitate? Mă tot gândesc la chestia asta, pentru că pe hârtie totul pare logic: identifici piața țintă, te asiguri de calitatea produsului, găsești parteneri de încredere, totul în teorie e simplu. Dar în practică, e ca și cum te-ai bate cu vântul… am avut chiar un coleg care a încercat să extindă niște produse românești în câteva țări din vest, dar a dat de tot felul de obstacole - de la birocrație, la diferențe culturale, la dificultăți logistice. În același timp, pe research-ul pe care-l fac pentru teza de master, tot văd că există modele de succes, dar parcă sunt mai mult excepții. Cei care au reușit, spun că trebuie să fii foarte adaptabil și să învăț zi de zi din fiecare experiență, dar tot mă întreb dacă nu e, în cele din urmă, o loterie. Ce părere aveți, chiar încape ceva în practică dacă vrei să faci strategii de export-import focusate pe IMM-uri? Întreb pentru că eu încă mă lupt cu partea asta de a înțelege dacă, de fapt, e o glumă sau doar teoretic pare simplu.
Forum
Notifications
Clear all
RISE
1
Posts
2
Users
0
Reactions
0
Views
nov. 22, 2025 10:44 am